giovanni prowadzi tutaj blog rowerowy

Rowerowe przygody archiwisty z Prus Królewskich

Izrael - dzień 6

Czwartek, 19 stycznia 2017 | dodano: 12.02.2017

Jadę przez Wzgórza Golan i Górną Galilelę. Na Wzgórzach Golan, które są częścią Syrii anektowanej przez Izrael po wojnie w 1973 r. mieszkają Druzowie i syryjscy Arabowie. Różnią się strojami od Palestyńczyków. Starsze kobiety (i niektóre w średnim wieku) ubierają się tak:

Młodsze chodzą "po cywilnemu". I są piękne:). Starsi mężczyźni mają albo białe wełniane czapki, albo jakieś takie białe turbany.

Na Golanie widać żołnierzy UN i zawodową armię Izraelską. Wygląda inaczej niż młode wojsko. Każdy jeden zakapior, w pełnym oporządzeniu, pod bronią, zwykle w uzbrojonym w nkm humvee. Siły UN nie wyglądają przy nich jak siły. Większość terenu bo bokach drogi wygląda tak:

Są też pomniki po 1973 roku:

Na stacji benzynowej pogadałem z młodym Żydem w kwestii przebywania przeze mnie na terenie Autonomii. Czego ja się nie dowiedziałem. Że wjadę, ale mnie zabiją, i nie wyjadę bo na wyjeździe zatrzyma mnie wojsko a policja aresztuje...
Musiałem zrobić zakupy. Za takie jedzenie:

Wydałem 58 zł. Dopadł mnie kryzys kawowy i zacząłem kupować kawę na stacjach. Płaciłem za nią od 5 do 9 zł. Czyli jak w Polsce.
Końcówka dnia to zjazd nad Jordan. Śpię w jakimś tataraku nad rzeką: