giovanni prowadzi tutaj blog rowerowy

Rowerowe przygody archiwisty z Prus Królewskich

a) szosy nad 3miastem b) Oliwa i Wrzeszcz

Niedziela, 3 marca 2013 | dodano: 03.03.2013

a) Miało być długo, dużo i po Nordzie, ale zniszczył mnie wiatr i zawróciłem. Ale nie był to nieudany wypad pod względem krajoznawczym. Wracając do Gdańska "odkryłem" w Karczemkach przy rondzie za zjazdami na Gdańsk/Wejherowo i Szemud ewangelicki cmentarzyk. Co prawda zaniedbany, ale, co bardzo cieszy, ludzie pamiętają o zmarłych i zapalają im znicze na Dzień Wszystkich Świętych:

A tu kawałek mapki z forum.eksploracja.pl

b) Zjechałem do Oliwy i postanowiłem trochę pozwiedzać okolicę. Zajechałem pod ZOO i "odkryłem" taki budynek:

Zapytałem na odpowiednim forum i wyszło, że to Luftkurort Strauchmühle

Opis: http://www.dawnaoliwa.pl/opisy/firmy/zoo.html

Były też kokonie z rogami i ze skrzydłami:

Potem do Wrzeszcza zobaczyć restaurację Ziglera (którą "odkryłem" wczoraj -zdjęcie dam innym razem, żeby porównać ze starymi pocztówkami.

I na koniec zdjęcie związane z najbardziej znanym gdańskim ss-manem (zrobione na placu Wybickiego):